25 września 2012

O mnie. Co i jak?

Poniżej parę słów o mnie żeby łatwiej było porównać/przewidzieć działanie różnych specyfików na Waszej skórze, choć to też loteria, ale myślę, że będzie to w jakiś sposób pomocne.


Włosy:
  • cienkie, ale dość gęste,
  • długość do łopatek,
  • niefarbowane, kolor brązowy,
  • z tendencją do przetłuszczania się skóry głowy,
  • włosy proste, choć końcówki lubią się wywijać w różne strony,
  • skłonność do wysuszania, puszenia,
  • włosy średnio porowate (choć mam wątpliwości);

Twarz:
  • cera jasna,
  • skóra mieszana odwodniona - przetłuszczająca się strefa T, policzki wrażliwe,
  • tendencja do rumienia,
  • widocznie rozszerzone naczynka przy nosie,
  • skłonność do niedoskonałości (zaskórniki, rozszerzone pory, suche skórki itp.);

Ciało:
  • skóra odwodniona ze skłonnością do rozstępów. 

Jeśli chodzi o kosmetyki, gdy kupuję w sklepie, to staram się wybierać naturalne, czy też możliwie krótkie składem. Czasem robię też własne specyfiki, bądź wzbogacam półproduktami już gotowe. Nie mam jednak bzika na tym punkcie i kupuję również kosmetyki z SLES, PEG, parabenami, olejem mineralnym i innymi składnikami powszechnie używanymi w produktach do pielęgnacji. Produkty te są u mnie jednak w mniejszości (raczej zużywam zapasy, niż kupuję je sama) i jeśli mam możliwość, to wybieram te bardziej przyjazne skórze i środowisku.